Ten film jest też potrzebny do tego, żeby było wiadomo, że znam jego treść. Chodzi o to, że w kolejnym poście będzie kilka zdań o starych kolumnach i o ich świetnej charakterystyce mierzonej na osi. Wiem, że to nie mówi wszystkiego o jakości, ale też nie może być tak, że dobra kolumna ma złą charakterystykę zmierzoną na osi, a pomimo tego dobrze gra. Wręcz przeciwnie, najlepsze mają świetną charakterystykę, taką +/- 1 dB. Zresztą i to jest pokazane na filmie, na samym jego końcu.
wtorek, 18 sierpnia 2020
Dla znających angielski przynajmniej trochę
Osoby znające angielski powinny obejrzeć ten film. Dużo ciekawych tematów. Zresztą są one też omówione znacznie dokładniej w książce tego autora pt. "Sound Reproduction - Loudspeakers and Rooms". Autorem jest oczywiście Floyd Toole. Ciekawostką jest fakt, że wspomina on o tzw. "The central paradox" of sound in rooms". Ten paradoks można wyjaśnić, ale nikt nie chce tego zrobić, bo wtedy załamie się cały rynek sprzętu grającego, oczywiście tego droższego i drogiego. Gdyby to ktoś opisał, to po prosu król byłby nagi. Cały światek audiofilski ległby w gruzach. Ale to na marginesie.
Ten film jest też potrzebny do tego, żeby było wiadomo, że znam jego treść. Chodzi o to, że w kolejnym poście będzie kilka zdań o starych kolumnach i o ich świetnej charakterystyce mierzonej na osi. Wiem, że to nie mówi wszystkiego o jakości, ale też nie może być tak, że dobra kolumna ma złą charakterystykę zmierzoną na osi, a pomimo tego dobrze gra. Wręcz przeciwnie, najlepsze mają świetną charakterystykę, taką +/- 1 dB. Zresztą i to jest pokazane na filmie, na samym jego końcu.
Ten film jest też potrzebny do tego, żeby było wiadomo, że znam jego treść. Chodzi o to, że w kolejnym poście będzie kilka zdań o starych kolumnach i o ich świetnej charakterystyce mierzonej na osi. Wiem, że to nie mówi wszystkiego o jakości, ale też nie może być tak, że dobra kolumna ma złą charakterystykę zmierzoną na osi, a pomimo tego dobrze gra. Wręcz przeciwnie, najlepsze mają świetną charakterystykę, taką +/- 1 dB. Zresztą i to jest pokazane na filmie, na samym jego końcu.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Floyd Toole to naprawdę dobry zawodnik w dziedzinie audio, jednak nawet on podpał Ethanowi za "celebrowanie" kwestii pierwszych odbić. Okazuje się, iż Floyd w swoim prywatnym pokoju odsłuchowym niespecjalnie przejmuje się prawami akustyki: https://ethanwiner.com/early_reflections.htm.
OdpowiedzUsuńA jest coś o tym po Polsku? Chciałbym zrozumieć co to ten Central paradox a angielski chwytam ale jeszcze słabo.
OdpowiedzUsuńNapiszę o tym paradoksie posta. Generalnie chodzi dokładnie o to, co mamy napisane w tym blogu prawie na samiuśkiej górze. Mianowicie, "Tylko 1/10 jednego procenta to dźwięk bezpośredni". Czyli wszystko powinno być słyszalne bardzo źle, przynajmniej w pomieszczeniu, a słychać... bardzo dobrze. Albo tak się nam wydaje;)
OdpowiedzUsuńDziękuję. I czekam z niecierpliwością. Proszę się mimo wszystko nie spieszyć a opisać temat dokładnie
OdpowiedzUsuńPozdrawiam